Oceny aukcyjne

Opis klasyfikacji:

S:        Przebieg pojazdu jest mniejszy niż 10 tysięcy kilometrów, oraz nie jest starszy niż 1 rok. Samochód jest w idealnym stanie, jak nowy.

6:         Przebieg pojazdu jest mniejszy niż 30 tysięcy kilometrów, oraz nie jest starszy niż 3 lata. Samochód jest w znakomitym stanie, jak nowy.

5:         Przebieg pojazdu jest mniejszy niż 50 tysięcy kilometrów, jednak nadwozie może posiadać niewielkie zadrapania

4.5:      Przebieg pojazdu jest mniejszy niż 100 000 tysięcy kilometrów. Nadwozie posiada niewielkie zadrapania, podobne do tych jak w stopniu 5

4:         Przebieg pojazdu jest mniejszy niż 150 000 tysięcy kilometrów. Nadwozie może posiadać zadrapania. Możliwe są niewielkie wgniecenia.

3.5:      Pojazd jest w średniej kondycji jak na swój wiek i przebieg. Należy oczekiwać zarysowań, śladów, wgnieceń oraz przebarwień na lakierze. Środek pojazdu będzie miał oznaki zużycia.

3:         Nadwozie będzie miało zauważalne zarysowania, ślady, wgniecenia, przebarwienia lakieru. Środek pojazdu ma wyraźne oznaki zużycia.

2:         Pojazd jest w bardzo złej kondycji lub był mocno zmodyfikowany

1.A.     Silnik nie działa prawidłowo, ma zniszczenia
1.B.     Pojazd zalany
1.C.     Pojazd spalony

RA:     Pojazd po lekkim wypadku, który został naprawiony do zadowalającego standardu
R:        Pojazd naprawiony

***:      Pojazd nie został sprawdzony lub nie odpala

Klasyfikacja wnętrza pojazdu:

A:      Środek pojazdu w doskonałym stanie – jak nowy 

B:      Środek pojazdu w znakomitym stanie – może posiadać bardzo lekkie oznaki zużycia na kierownicy i / lub na siedzeniach

C:      Środek pojazdu może oznaki zużycie takie jak: uszkodzenia od papierosów, naprawione miejsca, plamy, przecięcia lub rozdarcia, pęknięcia na desce rozdzielczej; lub środek może być zaniedbany i wymagać czyszczenia. Wykończenie wnętrza może być wyblakłe lub mieć brakujące lub zniszczone elementy. 

D:      Środek pojazdu jest w złej kondycji i może wymagać naprawy i czyszczenia. 

E:      Środek pojazdu jest w bardzo złej kondycji i wymaga naprawy i czyszczenia. W środku można odczuwać nieprzyjemny zapach z powodu palenia papierosów lub wilgoci.

Skróty:

AC / AAC                Klimatyzacja

C                               Chłodnica

FA / AT / IAT          Automatyczna skrzynia biegów

F4 / F5 / F6            Manualna skrzynia biegów

PS                           Wspomaganie kierownicy

PW                          Elektrycznie otwierane szyby

SR                           Szyberdach 

AW / 純 AW           Fabryczne alufelgi  (aluminiowe) 

ナビ                        Nawigacja

TV                           Telewizja 

エア                        Poduszka powietrzna

ABS                       ABS

カワ 革                  Skórzane fotele

Zewnętrzne oznaczenia:

A             drobne zarysowanie
A1           zarysowanie o wielkości 2-3 cm
A2           zarysowanie do 10 cm
A3           zarysowanie powyżej 10 cm
U             drobne wgniecenie
U1          wgniecenie o wielkości 2-3 cm
U2          wgniecenie do 10 cm
U3          wgniecenie powyżej 10 cm
Y             drobne pęknięcie
Y1          pęknięcie o wielkości 2-3 cm
Y2          pęknięcie do 10 cm
Y3          pęknięcie powyżej 10 cm
W           drobna naprawa lakieru
W1         lakier przemalowany – jak nowy
W2         naprawa lakieru, dobre odmalowanie
W3         lakier naprawiony i odmalowany, jednak jest to widoczne – lakier może być pofalowany, nieodpowiedni odcień, dołeczki itp.

X            część wymaga wymiany
XX         część została wymieniona
S           powierzchowna rdza
C           oznaki korozji
E           dołeczki


Oznaczenia na przedniej szybie wskazują na odprysk od kamienia, pęknięcie lub oznaki naprawy.
Numery na oponach wskazują ile bieżnika zostało na oponie – przykładowo: 8 oznacza, że pozostało około 80% bieżnika; 1 oznacza, że pozostało 10%.

Arkusze aukcyjne

Jakie odczytywać oznaczenia na ‘inspection sheet’ czyli dokumencie inspekcji?

A: zarysowanie (zadrapanie) lub pęknięcie:
A1 – o wielkości 2-3 cm
A2 – o wielkości mniejszej niż 10 cm
A3 – o wielkości większej niż 10 cm

C: oznaki korozji

S: rdza

U: Wgniecenie:
U1 – malutkie wgniecenie
U2 – o wielkości mniejszej niż 10 cm
U3 – o wielkości większej niż 10 cm

Oznaczenie ‘B’ jest również używane zamiast U/AU do określenia wgnieceń i zarysowań; może też zawierać liczbę.

 

W1: Odmalowane jak nowe
W2: Odmalowane i w dobrej kondycji
W3: Odmalowane, jednak pomalowany element jest w złym stanie

Y: pęknięcie:
Y1 – o wielkości 2-3 cm
Y2 – o wielkości mniejszej niż 10 cm
Y3 – o wielkości większej niż 10 cm

X: ta część została wymieniona w przeszłości